1. Založte si e-shop na nečisto
Najskôr si vytvorte e-shop zadarmo prostredníctvom 14-dennej skúšobnej verzie. Nebudete sa tak zaväzovať k plateniu niečoho, čo by vám neskôr ani nevyhovovalo. E-shop si jednoducho vložte do košíka, vyplňte svoje údaje a odošlite objednávku. Po chvíľke dostanete e-mail s potvrdením, že bol váš e-shop založený. A tvorenie môže začať.
2. Začnite vyplnením základných údajov
Odkaz, ktorý je uvedený v potvrdzovacom e-maile, vás nasmeruje priamo do rozhrania, kde už budete svoj e-shop tvoriť. Najskôr je dobré kliknúť na ikonu sprievodcu, ktorá vás prevedie nastavením základných údajov. Pri každej kolónke tu nájdete nápovedu, ktorá vám s vyplňovaním pomôže.
Zadajte názov svojej firmy, vložte popisky, v ktorých zhrniete svoje podnikanie, a nakoniec vytvorte pätičku e-shopu – teda text, ktorý bude na konci každej stránky. Často sa do nej vkladajú napr. kontaktné údaje alebo obchodné podmienky.
TIP: So základným nastavením vám pomôže aj podrobný manuál, kde sa dozviete, Ako založiť e-shop krok za krokom.
3. Vytvorte prvé kategórie a produkty
V ľavom hornom rohu v administračnom systéme nájdete záložky „Produkty“ a „Kategórie“. V nich už máte niekoľko ukážkových kúskov, ktoré vám pomôžu s vkladaním vlastného tovaru. Keď kliknete na odkaz „Prejsť na web“, uvidíte, ako všetko vyzerá priamo vo vašom e-shope. Zobrazí sa vám len to, čo uvidí návštevník e-shopu na internete.
4. Upravte vzhľad e-shopu
Môžete sa samozrejme hrať aj s celým vizuálom e-shopu. Ak sa vám nepáči prednastavená šablóna, ľahko ju zmeníte. Stačí, keď v administračnom portáli kliknete vpravo na ikonku „Nastavenie“ a zvolíte možnosť „Vzhľad“. Okrem toho môžete upravovať i mnoho ďalších vecí – pridávať a uberať jednotlivé prvky, meniť ich farby, upravovať písmo, nahrávať vlastné obrázky a mnoho ďalšieho.
5. Pripravte úvodnú stránku a začnite so SEO
Nezabudnite vyšperkovať aj svoju úvodnú stránku. Je to výklad vášho obchodu, ktorý by mal návštevníkov nalákať k ďalšiemu preskúmavaniu webu. Pripravte stručný textík charakterizujúci váš e-shop a nebojte sa spomenúť jeho hlavné konkurenčné výhody.
TIP: Frázy typu „Vitajte v e-shope“ radšej vynechajte. Touto slovnou vatou by ste sa zbytočne pripravili o priestor, ktorý môžete využiť lepšie.
Aby bol váš web dohľadateľný v Google a Zozname, mali by ste sa zaoberať aj optimalizáciou jeho vyhľadateľnosti (skrátene SEO). Pre začiatok vyplňte aspoň titulku, popis a kľúčové slová. Všetko nájdete aj s podrobnými vysvetlivkami priamo v nastaveniach. Podrobnejšie budeme SEO riešiť v niektorom z našich ďalších článkov.
Ak budete chcieť s čímkoľvek pomôcť, neváhajte nás kontaktovať. Poradíme vám, ako všetko nastaviť a pridáme pár osvedčených tipov, ako vytvoriť e-shop, do ktorého sa budú zákazníci radi vracať.