1. Začnite so SEO
SEO (alebo optimalizácia pre vyhľadávače) neprináša zisky v podobe zástupu nových návštevníkov a veľkých tržieb hneď, pôsobí ale dlhodobo. Ak budete správne pracovať s obsahom na svojich stránkach, môžete sa zobrazovať na popredných pozíciách vo výsledkoch vyhľadávania – pokojne hneď pod reklamnými inzerátmi.
TIP: Podrobnejší návod, ako začať so SEO, nájdete v článku Nech je váš web ľahké nájsť alebo optimalizácia webu pre začiatočníkov.
2. Založte si sociálne siete
Pozor – nie je dôležitá kvantita, ale kvalita. Nie je nutné, aby ste boli na všetkých sieťach. Úplne postačí, keď si vyberiete jednu či dve, ktoré sa hodia k vášmu zámeru, a na ne sa sústredíte. Firma vyrábajúca dizajnové dekorácie do bytu sa môže prezentovať napríklad na Facebooku a Pintereste, začínajúci fotograf na Instagrame alebo Flicker a mediálna agentúra na Twitteri a LinkedIne.
Nech už pre svoj e-shop zvolíte nakoniec akúkoľvek sieť, je dôležité, aby ste na ňu pridávali obsah pravidelne a nesnažili sa za každú cenu len predávať. Sociálne siete sú predovšetkým o zábave a edukácii, a tak je k nim nutné i pristupovať.
3. Raďte v diskusiách, ale nevnucujte sa
Propagovať web môžete i v rámci rôznych diskusných a záujmových fór. V poradniach by ste mali byť milí, nápomocní a vecní. Ostatní totiž rýchlo rozpoznajú, či chcete niekomu skutočne poradiť alebo si len robiť reklamu. Tapetovaním alebo nesúvisiacimi príspevkami by ste od seba potenciálnych zákazníkov tak akurát odohnali. Dajte si preto veľký pozor na štýl i obsah komunikácie.
4. Využívajte platený marketing
Oproti SEO je platená reklama krátkodobá, jej výsledky ale môžete pozorovať takmer okamžite. Novozaloženým webom pomáha predovšetkým v tom, že rýchlo oznámia svetu, že ste tu. Pod platený marketing pritom spadá mnoho formátov, ktoré môžete využívať.
Prvou z možností, ktorá vám dokáže rýchlo zvýšiť návštevnosť webu, je využívanie PPC reklám na Google či Zozname. Na vami vybrané kľúčové slová sa vďaka nim dostanete pokojne na prvú stránku vyhľadávania. Ak napríklad zadáte do vyhľadávacieho políčka slovo „trampolína“, všetky príspevky označené ako „reklama“ pochádzajú práve z PPC systémov. Ak si sami objednáte PPC inzeráty, budete následne platiť za každého človeka, ktorého vaša reklama zaujme a kliknutím prejde na váš web.
Okrem toho môžete svoje produkty spárovať s produktovými vyhľadávačmi a porovnávačmi. Alebo vyskúšajte reklamy na sociálnych sieťach. Napríklad na Facebooku vám propagácia príspevkov zaistí, že ho uvidí omnoho viac ľudí. Výhodou je aj to, že tu môžete dobre nastaviť, komu sa má váš príspevok zobraziť a vybrať napr. len určitú lokalitu alebo sa zamerať len na používateľa určitého veku a záľub.
V online svete si môžete tiež zakúpiť umiestnenie svojich bannerov, videí alebo článkov.
5. Stavte na offline marketing
Propagovať svoj e-shop nemusíte len v online svete. Aj mimo oblasť internetu máte veľké množstvo možností, ako o sebe dať vedieť ostatným. Letáky, vizitky, billboardy, príspevky v odborných časopisoch, darčekové predmety – možnosti sú takmer nekonečné. Popremýšľajte, čo by vo vašom prípade dávalo zmysel a vyskúšajte si napríklad menšiu lokálnu kampaň.
Držíme vám palce!