Čo je responzívny web?
Responzívny web alebo tiež responzívny web dizajn, zaisťuje, že sú stránky optimalizované pre rôzne druhy zariadení. To znamená, že sa dobre zobrazujú nie len na klasickom počítači, ale i na notebooku, mobilnom telefóne alebo tablete. Responzívny web rozpozná, na akom zariadení sa práve zobrazuje a aká je šírka jeho displeja, a podľa toho potom prispôsobí svoj obsah. Vďaka tomu sú stránky vždy prehľadné, zrozumiteľné a vyzerajú príjemne esteticky.
TIP: Google vo výsledkoch vyhľadávania z mobilov uprednostňuje responzívne weby pred inými, ktoré si so smartphonmi a tabletmi toľko netykajú. Ak vaša konkurencia zaspala, máte ideálnu možnosť, ako ju predbehnúť a zvýšiť návštevnosť webu.
Bez responzívneho webu zbytočne prichádzate o čitateľov a zákazníkov
V novembri roku 2016 nastal celosvetový zlom v oblasti prístupu k internetu. Vtedy po prvýkrát prevýšil počet vyhľadávaní z mobilných zariadení množstvo vyhľadávania z desktopu (teda klasického počítača). To znamená, že dnes surfuje po internete viac ľudí cez mobil alebo tablet ako cez klasické počítače. A s veľkou pravdepodobnosťou bude tento trend pokračovať aj naďalej.
Okrem prezerania webových stránok rastie aj počet nákupov cez mobilný telefón. Je tak dôležité, aby bol váš web alebo e-shop používateľsky prívetivý, i keď si ho ľudia zobrazia na svojom mobile. Pretože inak sa obrátia na vašu konkurenciu.
3 možnosti, ako mať web pekný a prehľadný aj v mobile
Ak chcete, aby sa ľuďom vaše stránky dobre zobrazovali aj v mobilnom telefóne alebo tablete, máte v zásade tri možnosti, ako to docieliť:
1. Mobilná aplikácia – môžete vyvinúť mobilnú aplikáciu, prostredníctvom ktorej budú ľudia pristupovať k obsahu vašich stránok. Pripravte sa ale na to, že málokto si ju do telefónu stiahne. Konkurencia je v tomto ohľade veľká a musíte ponúknuť výraznú pridanú hodnotu, aby ste boli pre čitateľov či zákazníkov zaujímaví z dlhodobého hľadiska.
2. Nová verzia webu – môžete tiež vytvoriť celkom novú verziu prispôsobenú mobilným zariadeniam. Pripravte sa ale na to, že za takéto riešenie veľa zaplatíte.
3. Responzívny web – treťou možnosťou je vytvorenie responzívneho webu, ktorý sa flexibilne prispôsobí zariadeniu, v ktorom je práve prezeraný. Poskytovatelia ponúkajúci tvorbu webových stránok alebo prenájom e-shopu už dnes bežne pracujú s responzívnym dizajnom, takže prispôsobený vzhľad získate už automaticky v základe.
TIP: Ak len teraz začínate tvoriť web a chcete, aby sa pekne zobrazoval na všetkých zariadeniach, postupujte metódou „Mobile first“. To znamená, že by ste pri tvorbe obsahu a vzhľadu mali vždy začať zdola – teda od najmenšieho rozlíšenia na mobile, až následne riešiť väčšie rozlíšenie bežného monitora. V opačnom prípade by sa vám totiž mohlo stať, že to, čo ste si naplánovali pre desktopovú verziu, sa vám do tej minimalistickej mobilnej skrátka nevojde.