Ako sa dá zmeniť náhľad príspevku?
Píšeme tu o tzv. thumbnail - stručnom náhľade príspevku, ktorý sa zobrazí na Facebooku potom, ako v príspevku odkážete na nejakú webovú stránku – obrázok, titulka a úryvok textu. Stáva sa, že si s tým sociálne siete poradia sami a výsledok môže byť uspokojivý. Môže sa však hodiť náhľad prispôsobiť.
Bez úprav si sociálne siete ako náhľad vezmú úvodný obrázok príspevku, jeho názov a niekoľko úvodných slov. Postačí to používateľovi?
Najľahšia cesta je využitie bezplatného pluginu Yoast, ktorý pre SEO webových stránok spravovaných vo WordPresse odporúčame. Tento plugin totiž obsahuje funkciu pomocou ktorej môžete upravovať náhľad obrázkov pre jednotlivé sociálne siete.
Po inštalácii pluginu sa kontrolný panel Yoastu zobrazí priamo pod panelom editácií potom ako vytvárate alebo meníte príspevok či stránku webu. Vyhľadajte si symbol sociálnej siete, kliknite na naň a jednoducho zmeňte titulku, popis aj obrázok pre Facebook či Twitter.
Pozornosť venujte aj textu, ktorý k zdieľanému príspevku uvediete. Nie je nutné aby sa tento text zhodoval s perexom textu. Trefne zhrňte obsah, ktorý bude čitateľa nabádať na rozkliknutie a následné prečítanie si príspevku.
Načo meniť náhľad príspevku pre sociálne siete?
Vzhľadom na popularitu WordPressu je možné povedať, že zdieľanie cez sociálne siete denne na weby vytvorené vo WordPress privedie milióny návštevníkov. Preto je dobré tomu venovať dostatok pozornosti vrátane náhľadu, ktorý medzi množstvom príspevkov môže vyčnievať.
Sociálne siete pri zdieľaní príspevku využívajú tzv. metadáta – titulok a popis, ak chcete snippet, krátky text, ktorý čitateľom načrtne obsah príspevku. Keď starostlivo zvolíte obrázok, titulok a popis, zvyšujete tak šance, že váš príspevok zaujme a návštevnosť vášho webu sa zvýši.
Čo ak nefunguje obrázok náhľadu na Facebooku?
Stáva sa, že sa odkaz pridávaný na Facebook zobrazuje bez náhľadového obrázka. Aj v takom prípade existuje riešenie. Na stránke Facebook Open Graph Debugger ručne vložte svoj odkaz a kliknite na tlačidlo „Debug“ alebo na „Scrape again“. Facebook následne opätovne načíta údaje z vybranej stránky a opraví si zaznamenané informácie. Následne skúste vložiť odkaz opäť na sociálnu sieť. Teraz by to už malo byť správne.
Rovnaký postup je možné použiť aj v prípade, že ste už článok na sociálne siete uverejnili a chcete pre ďalšie zdieľanie upraviť náhľadový obrázok či popisky. Príspevky, ktoré boli zdieľané skôr sa síce nezmenia, no nové zdieľania sa zobrazia s už novými informáciami.