Čo je to Google Príbuzný obsah alebo AdSense Matched Content?
Google Adsense predstavuje príležitosť na speňaženie návštevnosti vašej webstránky. Najskôr sa zaregistrujete, potom si vygenerujte bannery a umiestnite ich na web. Váš web bude pripravený zarábať - v závislosti na tom, nakoľko zaujímavý obsah na stránke publikujete a koľko používateľov ju navštevuje.
Matched Content (Príbuzný obsah) je nový typ reklamnej príležitosti, ktorý Google v rámci AdSense ponúka. Systém prehľadáva obsah webstránky a návštevníkovi zobrazí prehľad s príbuznými článkami. Ponúkaný prehľad môže byť bez reklám, funguje iba ako pútač príbuzného obsahu, alebo do obsahu primieša reklamy. Tie na prvý pohľad ako reklamy nevyzerajú. V jednom momente tak upútavate pozornosť na vlastné príbuzné články a súčasne máte príležitosť zarobiť na reklamách.
Pri prvku sa dá upraviť vzhľad, ktorý je responzívny - prispôsobuje sa zobrazeniu na mobilných zariadeniach a desktope.
Prečo Matched content?
- Pluginy a widgety pre zobrazovanie príbuzného obsahu predstavujú pre server záťaž. Pri vyššej návštevnosti a chybnom nastavení budú webstránku spomaľovať. Matched Content predstavuje záťaž len pre servery Googlu. Nepredstavuje záťaž pre váš server a hosting.
- Google pracuje s prepracovanejšími algoritmami pre zobrazovanie príbuzného obsahu.
- Budete zároveň zarábať aj pomáhať používateľom.
Obmedzenia Matched content
- Google neumožňuje podstatnejšie zásahy do vzhľadu prvku. To sa môže v budúcnosti zmeniť, no nateraz to berme ako nevýhodu.
- Systém neumožňuje vybrať na aký obsah chcete upútať. Stáva sa, že sa v príbuznom obsahu objavia archívy a kategórie.
- Logo Google v hlavičke sa nedá odstrániť.
Ako pridať AdSense Príbuzný obsah do webstránky vo WordPress?
Zaregistrujte sa do programu Google AdSenese. Nová funkcia sa objaví v nastavení AdSense len pri tých stránkach, ktoré vykazujú dostatočnú návštevnosť.
- V ľavo v menu Google AdSense kliknite na „Reklamné jednotky“ > „Nová reklamná jednotka“. Zvoľte „Príbuzný obsah“.
- Prvok sa dá upravovať. Zvolíte, či sa má využiť na zobrazovanie reklám. Potom všetko uložte. Následne sa vytvorí kód pre nasadenie na webstránku.
- V nastaveniach WordPress choďte do nastavení vzhľadu a vyberte „Widgety“.
- Vytvorte nový HTML widget a vložte do neho kód reklamy.
- Zvoľte preferované umiestnenie na stránke. Napríklad pod článkami alebo v pravom stĺpci a uložte.
- Po týchto nastaveniach by sa reklamy typu „Príbuzný obsah“ mali začať zobrazovať na webstránke.
Inou možnosťou je vloženie reklamného kódu na prináležiace miesta v kóde ručne alebo využitie doplnku „Ad Inserter“.
Reklamný formát Matched Content je vhodná voľba pre tých, ktorí chcú na svojom obsahu zarábať a svojich návštevníkov nechcú obťažovať banermi. Predstavuje dobrú alternatívu k špecializovaným doplnkom pre upútanie na príbuzný obsah.